روزهاي روشن بهاري و گلباران طبيعت ،بيعت مجددي است ميان جان وجهان .آمدن نوروزدر پرتو انوار لايزال خورشيد الهي روح تازه اي در کالبد مردمان خواهد دميد،روز تازه اي براي عشق ،اميد ورستگاري در نوروز ۹۳اين عشق واميد و رستگاري توشه راهتان باد بهکام وسربلند باشيد

آتلانتیس شهر افسانه ای

اتلانتیس (بهشت گمشده) 

 

 

حدود ۳۵۰سال قبل از میلاد افلاطون در رساله ای به نام تیمائوس چنیین نوشت ۱۲هزار سال پیش از این جزیره های بوده بزرگ با تمدنی ستایش انگیز موسوم به اتلانتیس که....

به این ترتیب نام قاره اتلانتیس برای نخستین بار بر قلم افلاطون جاری شد وبه زودی بر سر زبانها افتاد

 

در ادامه مطلب درباره تمدن گمشده اتلانتیس به بحث می پردازیم

 

ادامه نوشته

تجربه های نزدیک به مرگ

كسانى كه تجربه نزديك به مرگ داشته‏اند، ديگر ترسى از مرگ ندارند.

 اين موضوع براى افراد مختلف، معانى متفاوتى دارد. از نظر برخى ترس اوليه ناشى از درد وحشتناكى است كه به نظر آنها در موقع مرگ بر انسان تحميل مى‏شود. برخى ديگر از اين امر نگران هستند كه در غياب آنها چه كسى مراقبت از عزيزانشان را به عهده خواهد گرفت. بعضى ديگر از اين مى‏ترسند كه آگاهى و شعورشان به يكباره از دست برود. ترس از جهنم و دوزخى شدن نيز خود، عاملى ديگر از آن جمله است.

در ادامه مطلب به بحث در این مورد میپردازیم

ادامه نوشته

نگرانی دانشمندان از برخورد شهاب سنگ اپوفیس به زمین

 دانشمندان ناسا نگران برخورد شهاب سنگی به طول 300 متر به زمین هستند.

به گزارش عصر ایران دانشمندان تخمین زده اند که  این جرم آسمانی که " آپوفیس " نام دارد در سال 2029 از فاصله 30 هزار کیلومتری رد شده و به زمین برخورد نخواهد کرد .

اما نگرانی دانشمندان این است که این شهاب سنگ پس از اینکه به سمت خورشید حرکت کند ،در اثر نیروی مغناطیسی این ستاره تغییر مسیر داده و مجددا به سمت زمین خواهد آمد . تخمین دانشمندان این است که آپوفیس در سال 2036  و پس از تغییر جهت احتمالا به نقطه نامعلومی از زمین برخورد خواهد کرد .

در ادامه مطلب به بحث در این مورد می پردارم

ادامه نوشته

موجودات غير ارگانيك

 

موجودات غير ارگانيك كه از جمله ما آنها را جن ، همزاد و.... مي ناميم اينها موجوداتي هستند كه در اين دنيا زندگي ميكنند مثل همانطوري كه ما زندگي ميكنيم اما با شكلي ديگر و نمي توان وجود انها را منكر شد مثل اينكه يك همزادي بگويد انساني در اين دنيا وجود ندارد .

 این موجودات بسيار علاقه مند به ارتباط با انسانها هستند به اين علت كه ما در ذات خود با آنها متفاوت هستيم ما انسانها چيزي داريم كه آنها ندارند و همينطور آنها امكاناتي دارند كه ما نداريم اما چيزي كه ما داريم ارزش بيشتري در كائنات دارد و آنها به اين دليل خود را نزديك ميكنند .

 

در ادامه مطلب به بحث در این مورد می پردارم

ادامه نوشته

هشدار افتتاح قبله شیطانی تا دسامبر ۲۰۱۲وعوارض وعواقب ان

تا چند سال پیش، بلندترین بنای مُشرف به صحن مسجدالحرام، قصر ملک فهد، سلطان پیشین مملکت عربی سعودی یا همان خادم الحرمینی بود که بر بلندای ابوقُبیس، صدها متر فراتر از مخدوم خود نشسته بود. مهمانان خاصّ پادشاهی سعودی در ایّام حج در این قصر ضیافت اتراق می‌کردند تا ضمن انجام اعمال، از آن بلندا ناظر صحن مسجد و طواف حاجیان باشند. امّا امروزه دیگر، این بنا در برابر برج در دست ساخت «ابراج البیت» کوچک می‌نماید، درست مقابل رکن یمانی. این بنا، قرار است در سال 2012 افتتاح شود.در تمام نقاط جهان و میان همة اماکن مقدّس مذهبی، هیچ بنایی تاکنون مجال و جرئت قد برافراشتن به این قدّ و قواره را نداشته است

در ادامه مطلب به بحث در این مورد می پردارم

ادامه نوشته

آیا زمان در جهان های دیگر به عقب باز می‌گردد؟

برخی کیهان‌شناسان تصور می‌کنند که دنیا یک ‌جهش‌ داشته است. پیش از این حادثه فضا فشرده بود، اما به ‌جای این که دارای فشردگی ساده و محدودی باشد، اصول فیزیکی جدید (یعنی جاذبه کوانتوم، ابعاد اضافی، تئوری رشته‌ای یا دیگر پدیده‌های محرک) در لحظه آخر به کمک آمده و دنیا به سویی حرکت کرد که ما آن را با نام انفجار بزرگ می‌شناسیم. علی‌رغم خیره‌کنندگی این نظریه، جهش کیهان‌‌شناسانه توصیفی در مورد پیکان زمان نمی‌دهد. در اینجا دو حالت به ذهن می‌رسد.

د رادامه مطلب این دو حالت را مورد برسی قرار می دهیم

ادامه نوشته

واقعیت ها در باره سال 2012 و آخر دنیا

گفته میشود بر اساس پیشبینی قوم مایا ، زمین در سال ۲۰۱۲یعنی امسال به پایان میرسد در این بررسی قصد داریم به شایعات و جتجالهای پیرامون این پیش بینی بپردازیم در ادامه مطالب خواهید خواند که اساسا این فرضیه تا چه حد درست است و چه مسایلی به این نطریه دامن میزند نظر قران درباره سال ۲۰۱۲ چیست و در اسمانها در این سال چه خبر است

 

ادامه نوشته

تلاش برای فهم "سفر در زمان"


تلاش برای فهم "سفر در زمان"

برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است،وگرنه هر ماهی مرده ای هم میتواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند

بحث سفر در زمان ريشه در قرون و اعصار دارد. اما در خصوص ايجاد زير بناي علمي يكي از جوان ترين موضوعات علمي است كه متاسفانه هنوز هيچ بضاعتي از نظر بنياد علوم طبيعي ندارد. اندك اشارات وزين علمي كه به اين موضوع شده هم عمدتا ريشه در تئوري نسبيت انشتين دارند و اينكه نسبيت در زمان چگونه است. مبحث طويلي مي طلبد تا درين مورد بحث كنيم. اما تنها اين موضوع حائض اهميت است كه سفر در زمان بر مبناي علوم غير طبيعي مانند فلسفه، بيشتر توجيه پذير است تا علوم طبيعي و فيزيك! در واقع بنياد تاريخي اين موضوع نيز ريشه در فلسفه دارد، نه در فيزيك!
يك ايده بسيار جالب علمي در اين خصوص همان ايده جهان هلوگرافيك است كه نابغه آمريكائي استيفن هاوكينز آن را طرح نموده است. جهاني كه او توصيف مي كند، دنيائي است كه از يك هلو گرام تشكيل شده و در واقع عالم هاوكينز يك وهم است! توجيه آن هم بر خاسته از علم ذرات است و ريشه در شناخت اتم و مولكول و اثبات فضاي عظيم خالي درون اتم هاست! به هر حال منظور اين است كه در جهان هلوگرافيك حركت در زمان هم بسيار سهل الوصول خواهد بود.
در فلسفه هم ايده اي آلماني مطرح است (نام طرح كننده آن را به خاطر ندارم) كه مشابهت هائي با ايده جهان هلوگرافيك دارد، اما در بعد فلسفي. آن هم اينكه در واقع زمان يك پرده است! پرده اي كه انسانهاي مختلفي را كه همزمان بر جهان مي زيند را از هم جدا كرده! في الواقع همين امروز كه من و شما در فروم بحث مي كنيم، اسكندر هم در حال جنگيدن با داريوش سوم است! حوا و آدم هم در حال جدل زندگي هستند! زرتشت و پيامبر اسلام هم همزمان در حال دعوت مردم به عبوديتند و انشتين و سقراط و حافظ و خوارزمي و يكي از نتيجه هاي اينجانب كه در سيصد سال ديگر انشاا... جايزه نوبل فيزيك خواهد برد همه با هم در حال مكاشفت و تعلم بوده و به كار خود مشغولند! با اين تعريف خواهيم ديد كه امروز وماضي و آتي همه در كنار هم هستند. براي سفر در زمان فقط بايد چشمها را شست! يا پرده را بالا زد و بايد راهي جست تا پيرامونمان را دقيق تر ببينيم. به هر حال بحث در اين مورد زياد است و بد نيست يك تاپيك با اين عنوان داشته باشيم.

ادامه نوشته

راز مثلث برمودا

        راز مثلث برمودا

.

در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند.
این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلث برمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می شود، از شمال به جزیره «برمودا» از باختر به « فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در « مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است.

ادامه نوشته

راز گنج هاي گمشده

 

 

راز گنج هاي گمشده

ثروت هاي بزرگ پادشاهان و راز ناپديد شدن اين گنجينه ها هميشه يکي از موضوعات جذاب تاريخ بوده اند. محققان، باستان شناسان و حتي ماجراجوهاي زيادي به خاطر کشف اين گنج هاي افسانه اي به مکان هاي ناشناخته قدم گذاشته اند اما با وجود جست و جوهاي زياد، هيچ اثري از آنها ديده نشده است؛ طوري که انگار داستان وجود اين گنج ها فقط يک افسانه بوده که در گذر زمان به فراموشي سپرده شده اما واقعيت اين است که در فهرست بزرگ ترين گنج هاي گمشده دنيا، اسم چهار گنجينه بزرگ به چشم مي خورند که اسناد زيادي مبني بر وجود آنها در دست است و مشکل تنها مکان هاي ناشناخته اي هستند که در آن پنهان شده اند؛ مکان هايي که هنوز کشف نشده اند


 

ادامه نوشته

ارتباط ارواح با متافیزیک

 

     اشباح حیوانی


گزارش هایی که از دیدن اشباح حیوانات در طی قرون گذشته ارایه شده از همان قدمتی برخوردار است که گزارشهای ارایه شده در خصوص مشاهده ارواح انسان ها , بسیاری از صاحبان سگ ها ادعا می کنند که از حضور اشباح سگ های مرده خویش آگاهند . گفته می شود که اغلب تسخیر شدگی های اینچنینی هنگامی متوقف می شود که صاحب سگ نیز بمیرد. این ویژگی کارشناسان را به این نتیجه رسانده که اشباح خیوانات به مثابه یک عمل به شدت وفادارانه نسبت به صاحبان قبلی خود , پس از مرگ بر روی زمین باقی می مانند. مشاهدات از اشباح حیوانی فقط شامل سگها نیست بلکه حیوانات متنوعی از ببر تا اختاپوس را نیز شامل می شود.

ادامه نوشته

ماه"فیزیک هاوکینگ

 

 

روزهاي روشن بهاري و گلباران طبيعت ،بيعت مجددي است ميان جان وجهان .آمدن نوروزدر پرتو انوار لايزال خورشيد الهي روح تازه اي در کالبد مردمان خواهد دميد،روز تازه اي براي عشق ،اميد ورستگاري در نوروز ۸۷اين عشق واميد و رستگاري توشه راهتان باد بهکام وسربلند باشيد. 

                                                                            مديريت ميعادگاه:الفا سليماني

 

ماه"فیزیک هاوکینگ

دانشمندان معتقدند که ماه در اثر يک برخورد شديد با زمين به وجود آمده است. بر اساس اين نظر، ۵/۴ بيليون سال پيش، زمين باجرمي به اندازه يک سياره برخورد کرده است. در اثر اين برخورد يک ابر بزرگ از سنگ هاي تبخير شده از زمين بلند شده و وارد مداري به دور زمين شده است. اين ابر تدريجا سرد و غليظ شده و به حلقه اي از اجرام کوچک دور زمين تبديل گرديده. اين اجرام سپس به يکديگر متصل شده و ماه را تشکيل داده اند

در ادامه مطلب به بحث در این مورد می پردارم

 

ادامه نوشته

 

 به نام تولد که اغازیست برای بودن وبودن فقط ماندن نیست بلکه ماندگار شدن است  

 

 

 همزمان با ۲۰تیرماه میعدگاه الفا رسم فعالیت خودش را شروع خواهد کرد امید وار هستم در ایامی که در خدمت شما خواهم بود دوستان خوبی برای یکدیگر باشیم با ارزوی ایامی خوش برای شما دوستان گرامی